علت بخار نکردن اتو چیست
علت بخار نکردن اتو چیست؟

ممکن است برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که در هنگام اتو زدن لباس‌های خود متوجه شوید که اتو بخار نمی‌کند. بدون شک این موضوع برای شما ناخوشایند بوده به خصوص در مواقعی که علت بخار نکردن اتو را ندانید.

چنانچه اتو بخار نکند، لباس‌ها به خوبی صاف نشده و حتی ممکن است که پارچه آسیب ببیند. برخی افراد تصور می‌کنند که این نقص در دستگاه حل شدنی نیست و بدون این‌که به دنبال دلیل آن باشند، اتو لباس را کنار می‌گذارند.

اگر قصد تعمیر اتو خود را دارید، توصیه می‌شود که حتماً در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در این مطلب از فروشگاه اینترنتی بابانوئل قصد داریم علت بخار نکردن اتو را بررسی کنیم.

علت بخار نکردن اتو

بخار در اتو لباس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این دستگاه وجود دارد. زمانی که شما در زمان اتو زدن دکمه بخار را فشار بدهید، لباس‌ها به بهترین نحو ممکن صاف شده و بسیار زیبا‌تر جلوه می‌کنند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خراب شدن این گزینه در اتو می‌تواند باعث بلااستفاده شدن دستگاه شود.

اگر شما نسبت به علت بخار نکردن اتو آگاهی داشته باشید، می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کرده و خیلی سریع آن را تعمیر کنید.

ما با معرفی دلایل اصلی بخار نکردن اتو و بررسی آن‌ها به شما کمک می‌کنیم تا اتو خود را که مدت زمان زیادی است از آن استفاده نکردید، تعمیر کنید.

علت بخار ندادن اتوالبته توصیه می‌شود برای این اقدام حتماً از تعمیرکار کمک بگیرید و خودسرانه عمل نکنید. با این وجود فهمیدن علل این مشکل در اتو لباس همچنان لازم است.

به طور کلی علل اصلی کم شدن بخار اتو عبارت‌اند از:

عدم تنظیم درجه بخار اتو

زمانی که شما متوجه بخار نکردن و یا کم شدن بخار در دستگاه می‌شوید، اولین موردی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، درجه بخار است. گاهی اوقات ممکن است که این درجه روی حالت مناسبی قرار نگرفته و باعث شود تا اتو بخار نداشته باشد.

در بعضی مواقع پیش می‌آید که شما یا یکی از اعضای خانواده برای اتو کردن لباس‌هایی که پارچه نازک‌تری دارند، درجه اتو را در پایین‌ترین قرار داده باشید. این موضوع باعث شده تا دستگاه دیگر بخار نکند. البته که این مورد ساده‌ترین علت این مشکل است.

کم بودن آب درون مخزن در علت بخار نکردن اتو

گاهی اوقات ممکن دلیل بخار نکردن دستگاه عدم آب کافی در مخزن آن باشد. همان‌طور که بهتر می‌دانید بخاری که از دستگاه خارج می‌شود، ناشی از تبخیر آب درون مخزن است؛ بنابراین همیشه پیش از اتو کردن لباس‌‌ها حتماً در مخزن به اندازه کافی آب بریزید.

کم بودن آب درون مخزن در علت بخار نکردن اتوتوجه داشته باشید که ریختن آب بیش از حد داخل مخزن اتو نیز می‌تواند دردسرهای زیادی به همراه داشته و سبب رسوب کردن آب در دستگاه شود. به همین خاطر حتماً به اندازه کافی درون مخزن آب بریزید.

وجود رسوب در اتو

از دیگر مواردی که می‌توان آن را علت بخار نکردن اتو محسوب کرد، وجود رسوب و جرم گرفتن دستگاه است. لازم است بدانید که شما باید به صورت مداوم هرچند وقت یکبار حتماً اتو را جر‌م‌گیری کنید.

این مورد یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی در مراقبت از اتو است. اگر در دستگاه مقدار زیادی رسوب و جرم ناشی از ماندن آب در اتو وجود داشته باشد، تمامی منافذ آن مسدود شده و دیگر بخار نمی‌کند. همچنین عدم جر‌م‌گیری سبب کاهش عمر مفید اتو نیز می‌شود؛ بنابراین نسبت به این مورد بی توجه نباشید و حداقل ماهی یکبار رسوبات داخل اتو را از بین ببرید.

شما می‌توانید به منظور جرم‌گیری اتو از سرکه استفاده کنید. این امر باعث شده تا دستگاه از هر نظری عملکرد بهتری داشته باشد.

خرابی ترموستات

یکی از اجزای بسیار مهم در اتو ترموستات است که نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. این قطعه دما را در اتو تنظیم می‌کند. قطعاً آب داخل مخزن برای بخار شدن به دمای نسبتاً بالایی نیاز دارد.

در صورتی که ترموستات خراب شود، دستگاه دیگر بخار نکرده و بلااستفاده می‌شود. در چنین شرایطی بهتر است که جهت تعویض ترموستات از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

علت خرابی ترموستات اتو و بخار نکردن آنلازم است بدانید که برخی از اشتباهات در نگهداری اتو باعث شده تا ترموستات خراب شود؛ بنابراین برای زیباتر کردن لباس‌های در مراقبت و نگهداری از این دستگاه کوشا باشید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی علت بخار نکردن اتو پرداخته شد. این مشکل در دستگاه می‌تواند بنا به دلیل مختلفی بوده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وجود رسوب در دستگاه، خراب شدن ترموستات، عدم وجود آب کافی در مخزن و … اشاره کرد.

برای درک بهتر از کارایی اتو بخار و همچنبن تفاوت اتو بخار و اتو معمولی مقاله ای که در رابطه با این موضوع در وب سایت فروشگاه اینترنتی بابانوئل منتشر شده است را بخوانید.